Dersin Adı | Mesleki Uygulama II |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IAY 202 | Bahar | 4 | 12 | 10 | 15 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin sonunda öğrencilere; Çevresel aciller, zehirlenmeler, EKG çekmek ve ritim tanılama, Acil protokollerle ilgili algoritmaları uygulama ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Çevresel durumlar-sıcak soğuk acilleri- boğulmalar,Çevresel Aciller-Yükseklik ve derinlik acilleri -zehirlenmeler, EKG çekmek ve ritim tanılamak, Acil İlaçlar, Yetişkin Ritim Bozukluklarında Acil Bakım Protokollerini Uygulamak, Kardiyoversiyon Uygulama, Çocuk Ritim Bozukluklarında Acil Bakım Protokollerini Uygulamak, Pediyatrik EKG Değişiklikleri, Pediyatrik Ritim Bozukluklarında Hastane Öncesi Bakım, Pediyatrik İleri Yaşam Desteği, Yenidoğan Resüsitasyonu, Vaka Çalışması. Klinikte uygulama çalışması. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Tanıtımı: Giriş, Amaç Ve Öğrenim Hedefleri | Mick J. Sanders, Kim D. McKenna, Lawrence M. Lewis, Gary Quick (eds). (2012). Mosby's Paramedic Textbook 4th |
2 | Çevresel durumlar-sıcak soğuk acilleri- boğulmalar | Mick J. Sanders, Kim D. McKenna, Lawrence M. Lewis, Gary Quick (eds). (2012). Mosby's Paramedic Textbook 4th, pp 1253-1271 |
3 | Çevresel Aciller-Yükseklik ve derinlik acilleri -zehirlenmeler | Mick J. Sanders, Kim D. McKenna, Lawrence M. Lewis, Gary Quick (eds). (2012). Mosby's Paramedic Textbook 4th, pp 1253-1271 |
4 | EKG çekmek ve ritim tanılamak, Yetişkin Ritim Bozukluklarında Acil Bakım Protokollerini Uygulama-I | Mick J. Sanders, Kim D. McKenna, Lawrence M. Lewis, Gary Quick (eds). (2012). Mosby's Paramedic Textbook 4th, ppss570-718 |
5 | Acil İlaçlar, Yetişkin Ritim Bozukluklarında Acil Bakım Protokollerini Uygulama-I | Mick J. Sanders, Kim D. McKenna, Lawrence M. Lewis, Gary Quick (eds). (2012). Mosby's Paramedic Textbook 4th, ppss570-718 |
6 | Yetişkin Ritim Bozukluklarında Acil Bakım Protokollerini Uygulama-I | Mick J. Sanders, Kim D. McKenna, Lawrence M. Lewis, Gary Quick (eds). (2012). Mosby's Paramedic Textbook 4th, ppss570-718 |
7 | Yetişkin Ritim Bozukluklarında Acil Bakım Protokollerini Uygulama-I | Mick J. Sanders, Kim D. McKenna, Lawrence M. Lewis, Gary Quick (eds). (2012). Mosby's Paramedic Textbook 4th, ppss570-718 |
8 | ARA SINAV | ARA SINAV |
9 | Çocuk Ritim Bozukluklarında Acil Bakım Protokollerini Uygulama-I | Mick J. Sanders, Kim D. McKenna, Lawrence M. Lewis, Gary Quick (eds). (2012). Mosby's Paramedic Textbook 4th, pp1373-1384 |
10 | Çocuk Ritim Bozukluklarında Acil Bakım Protokollerini Uygulama-I | Mick J. Sanders, Kim D. McKenna, Lawrence M. Lewis, Gary Quick (eds). (2012). Mosby's Paramedic Textbook 4th, pp1373-1384 |
11 | Çocuk Ritim Bozukluklarında Acil Bakım Protokollerini Uygulama-I | Mick J. Sanders, Kim D. McKenna, Lawrence M. Lewis, Gary Quick (eds). (2012). Mosby's Paramedic Textbook 4th, pp1373-1384 |
12 | Çocuk Ritim Bozukluklarında Acil Bakım Protokollerini Uygulama-I | Mick J. Sanders, Kim D. McKenna, Lawrence M. Lewis, Gary Quick (eds). (2012). Mosby's Paramedic Textbook 4th, pp1373-1384 |
13 | Neonatal Resusitasyon | Mick J. Sanders, Kim D. McKenna, Lawrence M. Lewis, Gary Quick (eds). (2012). Mosby's Paramedic Textbook 4th, pp1373-1384 |
14 | Vaka- SSS | Mick J. Sanders, Kim D. McKenna, Lawrence M. Lewis, Gary Quick (eds). (2012). Mosby's Paramedic Textbook 4th, pp1373-1384 |
15 | FİNAL | FİNAL |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | 1. Mick J. Sanders, Kim D. McKenna, Lawrence M. Lewis, Gary Quick (eds). (2012). Mosby's Paramedic Textbook 4th, 9780323072755. 2-Hastane öncesi acil ACİL HASTA BAKIMI cilt-I-II Editör. Yrd.Doç.dr. Ali EKŞİ. 1. baskı KitapAna yay.İzmir ,2015 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | 1-Prehospital Emergnecy Care Workbook. Joseph J. Mistovich, Keith S. Karen. 7.baskı, Prentice Hall, 2003 2-Dersin hocası tarafından düzenlenecek notlar ve diğer kaynaklar |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 15 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 12 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 5 | 75 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 20 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 14 | |
Toplam | 375 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir | X | ||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır | X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | X | ||||
5 | Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir | X | ||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır | X | ||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | X | ||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür | X | ||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir | X | ||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | |||||
12 | Afet ve kriz durumlarında aktif olarak sorumluluk alır | |||||
13 | Acil Yardım işleyişine yönelik gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest