DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Mesleki Uygulama II
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
IAY 202
Bahar
4
12
10
15
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin sonunda öğrencilere; Çevresel aciller, zehirlenmeler, EKG çekmek ve ritim tanılama, Acil protokollerle ilgili algoritmaları uygulama ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Ekg çekimi yapabilecek ve değerlendirebilecektir.
  • Çocuk ileri yaşam desteği algoritmalarını uygulayabilecektir.
  • Yetişkin ileri yaşam desteği algoritmalarını uygulayabilecektir.
  • Yenidoğana resüsitasyon uygulayabilecektir.
  • Çevresel durumlar-sıcak soğuk acilleri- boğulmalarda acil bakım uygulayabilecektir
  • Çevresel Aciller-Yükseklik ve derinlik acilleri -zehirlenmelerde acil bakım uygulayabilecektir
Ders Tanımı Çevresel durumlar-sıcak soğuk acilleri- boğulmalar,Çevresel Aciller-Yükseklik ve derinlik acilleri -zehirlenmeler, EKG çekmek ve ritim tanılamak, Acil İlaçlar, Yetişkin Ritim Bozukluklarında Acil Bakım Protokollerini Uygulamak, Kardiyoversiyon Uygulama, Çocuk Ritim Bozukluklarında Acil Bakım Protokollerini Uygulamak, Pediyatrik EKG Değişiklikleri, Pediyatrik Ritim Bozukluklarında Hastane Öncesi Bakım, Pediyatrik İleri Yaşam Desteği, Yenidoğan Resüsitasyonu, Vaka Çalışması. Klinikte uygulama çalışması.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı: Giriş, Amaç Ve Öğrenim Hedefleri Mick J. Sanders, Kim D. McKenna, Lawrence M. Lewis, Gary Quick (eds). (2012). Mosby's Paramedic Textbook 4th
2 Çevresel durumlar-sıcak soğuk acilleri- boğulmalar Mick J. Sanders, Kim D. McKenna, Lawrence M. Lewis, Gary Quick (eds). (2012). Mosby's Paramedic Textbook 4th, pp 1253-1271
3 Çevresel Aciller-Yükseklik ve derinlik acilleri -zehirlenmeler Mick J. Sanders, Kim D. McKenna, Lawrence M. Lewis, Gary Quick (eds). (2012). Mosby's Paramedic Textbook 4th, pp 1253-1271
4 EKG çekmek ve ritim tanılamak, Yetişkin Ritim Bozukluklarında Acil Bakım Protokollerini Uygulama-I Mick J. Sanders, Kim D. McKenna, Lawrence M. Lewis, Gary Quick (eds). (2012). Mosby's Paramedic Textbook 4th, ppss570-718
5 Acil İlaçlar, Yetişkin Ritim Bozukluklarında Acil Bakım Protokollerini Uygulama-I Mick J. Sanders, Kim D. McKenna, Lawrence M. Lewis, Gary Quick (eds). (2012). Mosby's Paramedic Textbook 4th, ppss570-718
6 Yetişkin Ritim Bozukluklarında Acil Bakım Protokollerini Uygulama-I Mick J. Sanders, Kim D. McKenna, Lawrence M. Lewis, Gary Quick (eds). (2012). Mosby's Paramedic Textbook 4th, ppss570-718
7 Yetişkin Ritim Bozukluklarında Acil Bakım Protokollerini Uygulama-I Mick J. Sanders, Kim D. McKenna, Lawrence M. Lewis, Gary Quick (eds). (2012). Mosby's Paramedic Textbook 4th, ppss570-718
8 ARA SINAV ARA SINAV
9 Çocuk Ritim Bozukluklarında Acil Bakım Protokollerini Uygulama-I Mick J. Sanders, Kim D. McKenna, Lawrence M. Lewis, Gary Quick (eds). (2012). Mosby's Paramedic Textbook 4th, pp1373-1384
10 Çocuk Ritim Bozukluklarında Acil Bakım Protokollerini Uygulama-I Mick J. Sanders, Kim D. McKenna, Lawrence M. Lewis, Gary Quick (eds). (2012). Mosby's Paramedic Textbook 4th, pp1373-1384
11 Çocuk Ritim Bozukluklarında Acil Bakım Protokollerini Uygulama-I Mick J. Sanders, Kim D. McKenna, Lawrence M. Lewis, Gary Quick (eds). (2012). Mosby's Paramedic Textbook 4th, pp1373-1384
12 Çocuk Ritim Bozukluklarında Acil Bakım Protokollerini Uygulama-I Mick J. Sanders, Kim D. McKenna, Lawrence M. Lewis, Gary Quick (eds). (2012). Mosby's Paramedic Textbook 4th, pp1373-1384
13 Neonatal Resusitasyon Mick J. Sanders, Kim D. McKenna, Lawrence M. Lewis, Gary Quick (eds). (2012). Mosby's Paramedic Textbook 4th, pp1373-1384
14 Vaka- SSS Mick J. Sanders, Kim D. McKenna, Lawrence M. Lewis, Gary Quick (eds). (2012). Mosby's Paramedic Textbook 4th, pp1373-1384
15 FİNAL FİNAL
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı

1. Mick J. Sanders, Kim D. McKenna, Lawrence M. Lewis, Gary Quick (eds). (2012). Mosby's Paramedic Textbook 4th, 9780323072755.

2-Hastane öncesi acil ACİL HASTA BAKIMI cilt-I-II Editör. Yrd.Doç.dr. Ali EKŞİ. 1. baskı KitapAna yay.İzmir ,2015

Önerilen Okumalar/Materyaller

1-Prehospital Emergnecy Care Workbook. Joseph J. Mistovich, Keith S. Karen. 7.baskı, Prentice Hall, 2003 

2-Dersin hocası tarafından düzenlenecek notlar ve diğer kaynaklar

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
5
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
40
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
4
64
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
12
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
5
75
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
10
Final Sınavı
1
14
    Toplam
375

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir

X
2

Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

X
3

Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır

X
4

Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir

X
5

Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir

X
6

Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır

X
7

Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir

X
8

Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler

X
9

Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür

X
10

İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir

X
11

İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar

12

Afet ve kriz durumlarında aktif olarak sorumluluk alır

13

Acil Yardım işleyişine yönelik gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest